torsdag 2 januari 2014

Så är det 2014


Det blev en fin nyårsafton med Berlinerfilharmonikernas nyårskonsert på Röda Kvarn. Bland annat fick vi lyssna till pianisten Lang Lang som spelade Prokofieffs pianokonsert nr 3. Han spelade säkert fantastiskt, både musikaliskt och tekniskt, men jag stördes av hans i mitt tycke något diva-aktiga uppträdande. Det blev bättre när jag blundade!

Supén blev härlig, i synnerhet soppan Crème Ninon. Hälleflundran på Nyårsdagen tog dock priset - tyckte i alla fall Lasse - och jag kan väl hålla med. Jesper har verkligen kanonfin fisk! Hälleflundra och Crème Ninon. Mmmmm.....

Vad vi drack? Ja, Tio Pepe sherry, Ramos Reserva portugisiskt rödvin, Porto Primeira, ett Tawny portvin och så Steinbach Crémant d'Alsace Brut sprudlande god "champagne".



Så har vi några sysslolösa mellandagar. Vad ska man då hitta på för att inte soffa till sig alltför mycket. Jo, pussel finns ju!


Här är alla bitarna upplagda för att försöka fixa bilden som Van Gogh målade, Les Vessenots en Auvers , 1890. Om jag lyckas så småningom kommer det väl en bild på bloggen.



Årets skörd av julkort som kommit med posten - inte alla e-julhälsningar alltså - sitter förstås uppklistrade. Fantastiskt många med tanke på att varken Lasse eller jag skickat några. Här finns härliga bilder på syskonen Wardi, Martins lille Felix och så Ellen förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar