lördag 25 januari 2014

Goda vänner


I torsdags fick jag en trevlig pratstund med Märta uppe på hennes terrass. Vi hade tur med vädret. Solen sken när jag gick dit, men jag hann knappt hem innan regnet kom.

Märta är en mästare i att komponera fina bilder och här kommer en från vår kaffestund.

 
 
Så var det dags för Läslustan, denna gång hemma hos Gunilla. Jag fixade huvudrätten, currystuvad fisk (Merluza) med mango. Gunilla gjorde desserten, en cheesecake.
 
 
Huset var alldeles fullt till en början då två av Gunillas barnbarn fanns på plats tillsammans med sina föräldrar.
 
Här säger lilla Daniela hej då tillsammans med sin mamma.
 


Så var det dags för bokprat. Det blev både spännande och roliga diskussioner om de senast lästa böckerna. Mest oeniga var vi om Augustprisvinnaren Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. Intressant!


Här sitter jag mellan Annelie och Gunilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar