onsdag 17 juli 2013

Hishults konsthall



Det var första gången jag besökte Hishults konsthall, men säkert inte den sista! Utställningen med Per Kirkeby, en av mina favoritkonstnärer, lockade och jag blev sannerligen inte besviken. Kirkeby bjöd på skulpturer av brons, monotypier och litografier.

Monotypierna var sagolikt fina. Den högra var såld, men Lasse funderar på den vänstra.

Här är ett exempel på en av hans litografier. Det var inte helt lätt att fotografera eftersom ljuset speglade sig i glaset.


Parken utanför själva utställningshallen var full av underbart vackra rosor och skulpturer. Pål Svensson, en av mina andra favoriter, var rikt representerad. Den här skulpturen påminner mig om  Wanås där jag träffade på hans verk första gången.

Det blev en hellyckad eftermiddag som följdes av en ganska trevlig kväll med seger för de svenska fotbollsdamerna mot Italien med 3 - 1.

I dag ska jag träffa två av mina elever som jag hade i min första klass 1963-65! För 50 år sedan!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar