söndag 28 oktober 2012

Sen sist

Det här gänget lär jag få träffa ganska ofta en tid framöver. Det är Rotarys distriktsorganisation som har möte, den här gången på Saltsjöbaden i Ystad. När Birgitta tillträtt som ny guvernör blir det några nya ansikten. Jag lär väl då vara tvungen att som sekreterare få sitta framför församlingen.
Den här härliga höstbilden tog jag med min lilla telefon på väg till Hirschsprungska samlingen i Köpenhamn. Där fanns de härliga Skagenmålarna och en specialutställnig med C.W.Eckersberg betitlad Borgerskapets triumf.
Här är baksidan på det hus som den danska staten byggde efter donationen av den Hirschsprungska samlingen.
Bara några steg från huset med den Hirschsprungska samlingen ligger Statens Museum för konst. Det var sista dagen för den speciella utställningen med verk av Matisse. Här fanns verk från hans hela hans produktion inlånade från museer runt om i hela världen.
Den här tavlan var utlånad av Moderna museet i Stockholm. En av de relativt få verk som jag gillade. Väl hemkommen möttes jag av det sorgliga budet att Göran Stangertz var död. Det gjorde mig verkligt ledsen. Jag uppskattade honom kolossalt den tid jag hade förmånen att få samarbeta med honom när han arbetade som teaterchef här i Helsingborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar