måndag 3 september 2012

Nu är vi i full gång

Söndagen började med repetition med kyrkokören i Mariakyrkan och därefter medverkan i gudstjänsten. Fem nya medarbetare hälsades välkomna och en avtackades. Jag lovade i ett svagt ögonblick att ställa upp som vik. försångare om det skulle bli kris. Troligen finns det behov vid förrättningar framför allt vardagar på dagtid. Det ska bli spännande att se vad det leder till.....

Efter lunch var vi tolv stycken körsångare som tog oss upp till Christina och Pelle. Det blev en härlig fest med kubb-tävlingar, god mat och sång förstås! Tyvärr blev det inga foton! Kameran låg i tryggt förvar hemma.

Måndagsmorgon körde vi igång med telefonsammanträde med Rotary DO. Det var första gången för mig. Himmel så mycket jag har att lära! Nästa år är det jag som är ansvarig och redan nu måste jag ta över vissa bitar. I dag är det lunchmöte som vanligt på Marina Plaza. Jag får resonera med Birgitta inför hennes guvernörsår hur hon vill ha det.

I kväll blir det första körrepetition med Kyrkokören och Oratoriekören. Vi har en del att jobba med då vi ska framföra Bachs Juloratorium, de tre sista delarna. De har jag aldrig tidigare sjungit så det ska bli spännande! Här är en bild från i höstas när vi repeterar de tre första delarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar