onsdag 13 april 2011

Varg



Efter det häftiga blåsandet under fredagen och lördagen (8-9 april) var jag orolig för att taket på uterummet i Skäret skulle ha gett med sig. Jag tog därför med mig Johan och Ellen och körde ut för att kolla läget i söndags förmiddag. Det var lugnt. Taket låg kvar och jag kunde i lugn och ro köra tillbaka till Helsingborg, äta lunch med Britta och sedan förbereda mig inför kvällens konsert, Dvoraks Stabat Mater med Chorus Amici. Det blev en mycket bra konsert. Riktigt kvalificerade solister, en otroligt duktig pianist och så vår egen fantastiske körledare förstås.

Inte anade jag väl då att vi hade en varg i krokarna! I går gjorde jag en sista runda ut till Skäret för att kolla att allt var som det skulle. Allt avstängt, el och vatten avläst och så nyckeln omvriden för sista gången. Jag körde lite olika vägar dit och tillbaka för att se om jag kunde få syn på någon varg, men den höll sig borta från vägarna och det syntes ingenting runt Skäretvägen 3 heller. I dagens HD läste jag att det hade varit inbrott i Rut på Skäret precis i går morse. Det är tydligen inte bara vargar man ska se upp med!

I dag har jag gjort min första ordentliga morgonrunda! Härligt! Jag gick förbi min gamla skola i Laröd och vidare ner mot havet. Det var mycket asfalt, men jag upptäckte flera stigar som jag ska prova i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar