torsdag 28 april 2011

Nytt kök




I dag fick jag nya köksluckor! Det behövdes verkligen som man kan se på bilden av de gamla luckorna och lådorna (om man klickar på bilden så blir den större och då ser man tydligt skavankerna). Nu har jag ny spis, nytt kylskåp, ny frys och så i dag också nya luckor. Köket är nymålat och nytapetserat så jag får nog säga att jag är ganska nöjd!

Nu är det gräsmattan som jag får ägna mig åt. Den ser förfärlig ut, men det ska väl lyckas få ordning på den också så småningom.

Jag måste också berätta om gårdagen som blev fylld av härliga upplevelser. Det började förstås med att plocka rent i köket så att hantverkaren skulle komma åt i dag. Egentligen var det ganska bra för det är lätt att glömma var man ställt alla prylar. Nu blev det en repetition.

En dito av det absolut mera angenäma slaget blev det sedan hos min sångpedagog. Det är verkligen en stor förmån att ha tillgång till ett verkligt proffs.

Så ringde Jutta och frågade om jag ville spela bridge med henne. Jovisst! Så blev det bridge hela eftermiddagen.

På kvällen var det dags för kammarmusik. Den här gången var det den lovande tenoren Joachim Bäckström som bjöd på en angenäm charmfull sångstund tillsammans med den utmärkte pianisten Thomas Darelius.

TV 3 hade den goda smaken att visa den första av semifinalmatcherna i Champions League mellan Real Madrid och Barcelona. Det fick avsluta kvällen och jag kunde glädjas åt Barcas vinst med 2-0. Messis andra mål var vidunderligt. Det är ofattbart hur han lyckas - från en omöjlig vinkel och med fem försvarare runt omkring sig - få bollen i mål, helt otagbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar