söndag 24 april 2011

Påsk





Det har inte varit någon större skillnad på sol och värme i år jämfört med tidigare år – för min del. Ett helt fantastiskt vårväder som mera påminner om sommar har gjort att både shorts och T-shirts har plockats fram ur hyllorna.

Askonsdagen firades med födelsedagskalas på restaurang Piazza i Helsingborg. Det var Marie som firade sin födelsedag genom att bjuda oss på härligt god medelhavsmat.

Skärtorsdagen hade jag Katarina, PeO, Christina och Pelle här på middag. Detta trots att mina möbler i vardagsrummet lyser med sin frånvaro. Tack vare vädret kunde vi vistas i uterummet där jag har några stolar och ett litet bord i alla fall. Köket fungerar också även om de nya luckorna inte är på plats förrän på torsdag. Jag var så pratglad att jag alldeles glömde bort att fotografera.

I fredags var det påskfest hemma hos familjen Rimmenstedt. Vi åt påskmat, sjöng snapsvisor och letade skatter. Visst blev tårtorna som Ellen och jag bakade fina! Alla bilderna är från den festen.

Påskaftonen firade jag tillsammans med Christina och Pelle. De bjöd på picknick vid Pålsjö slott och på kvällen lyssnade vi på Strauss opera Capriccio i en direktsändning på Röda Kvarn från Metropolitan. Ljudet var helt otroligt starkt och det förstörde lite av upplevelsen av operan, men jag vet nu var jag inte ska sitta nästa gång det är dags.

I dag på påskdagen har Britta och jag ätit lite rester här hemma och sedan gjort en underbar promenad längs stranden fram till Domsten där man som bäst håller på att sätta upp alla sommarhusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar