tisdag 13 april 2010

Lunch hos Inga



Nu har det snart gått en hel vecka utan en enda rad på bloggen. Händer det verkligen ingenting på Gran Canaria? Jodå, det är väl snarare så att det händer alldeles för mycket, så jag hinner inte skriva och dessutom har jag inga rättvisande foton.

Det har varit mycket fotboll på sistone och jag ska börja med att korrigera mig själv. Barcelona möter Inter och ingen annan i Champion Leagues semifinal. Det vet förstås alla som läser bloggen, men jag skriver det ändå för mitt eget minne. Vill det sig kan Zlatan och Kim i stället mötas i finalen. Det vore väl något! Sedan följer vi ju också Allsvenskan och vet vilka lag som toppar – just nu!
Kvartsfinalen mellan Barcelona och Arsenal såg vi hemma hos Eva och Calle Gisaeus i deras nyrenoverade fina lägenhet. I lördags var de hos oss och såg El Clásico som Barcelona utan skadade Zlatan vann med övertygande 2-0. Dessförinnan bjöd de på tapas och vin på La Oliva. Och gissa vilka vi stötte på när vi i går kväll tog en kopp kaffe i Catalinaparken. Rätt! Eva och Calle! Ibland har man tur.

Det har blivit en hel del uteliv i veckan. Söndagsmiddagen åt vi på La Barca de San Andrés i samma hus som Duna hotell. Vi åt en underbart god fisk Abae a la plancha. Stället kan verkligen rekommenderas. Hovmästaren var förstås i stressigaste laget, men man ska kanske inte välja att gå dit en söndag.

I går hade vi en härlig pratstund över en kopp te/kaffe med Danuta och Lennart inför deras hemresa och i dag har vi blivit bjudna på lunch och trevlig samvaro på Ingas härliga terrass. Soppa, bröd, ost, vin, äppelkaka med grädde och glass och därefter kaffe. Nu står vi oss säkert till bridgen i kväll.

2 kommentarer:

  1. Roligt att höra att ni har fullt upp och inte sitter och deppar för att vi har underbart vårväder i Skåne. Ska klippa gräsmattan denna veckan. Skära ner fjolårets perenner samt lavendeln, som börjar bli för stor. Och så är det "service" på kroppen och uppstartsmöte här och där. I kväll har 1,6 miljonerklubben ett möte i stan som jag kanske kan komma med på. Hittde inbjudan i botten på posthögen. Britta

    SvaraRadera
  2. Låter härligt! Visst är våren oslagbar där hemma. Tänk att gräset redan kommit så långt att det behöver klippas!

    SvaraRadera