lördag 14 september 2019

Det har hänt en del



Andra helgen i september var det dags för vår vän-klubb i Wedel att besöka oss i Helsingborg-Kärnan Rotaryklubb. Eftersom Fredrik, som är vår president, är VD för hamnen i Åhus, blev det en tur dit på lördag förmiddag. Det var spännande att höra honom berätta om hamnen och sedan gjorde vi ett besök på Vodka-fabriken i Åhus. Himmel så mycket vodka!

Hamnen bjöd på en fantastiskt god lunch på Åhus Gästgiveri. Det kan verkligen rekommenderas. Underbart gott!


Eftersom Margaretha och Lennart har ett sommarhus i Åhus avslutade vi mötet där.


De bjöd på både bubbel och starkare drycker för de som ville ha mer.


Ett foto på oss alla tog vi förstås utanför Margaretha och Lennarts hus innan vi körde tillbaka till Helsingborg. Lördagen avslutades med middag på El Cardinal.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



På söndagen såg vi en repris från Metropolitan på Röda Kvarn. Det var Verdis Aida med Anna Netrebko som Aida och Anita Rachvelishvili som Amneris. Otroligt bra båda två.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o


Min första körrepetition i höst kom i måndags. Det kändes härligt. Jag mår bara så jättebra när jag får sjunga!


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Vid säsongens första kammarmusik-konsert spelade Bengt-Eric Norlén på sju fioler. Det blev en riktigt trevlig familjekonsert med flera barn och ungdomar i salongen. Bengt-Eric som tidigare spelat i HSO berättade om fiolerna och spelade både folkmelodier, jazzinspirerade låtar och klassiskt.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o



Eftersom jag har känningar i höger arm och vänster ben och i ibland i båda armarna och benen har jag fått hjälp av en sjukgymnast. Här gäller det att stärka armmusklerna. Kiropraktorn har visat hur jag ska stretcha mina ben och lårmuskler så nu gäller det att hänga i. Promenerar gör jag givetvis, minst 8000 steg varje dag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar