torsdag 25 juli 2019

Härlig musik - och ny dator




Varje onsdag lunch kan vi lyssna på musik i Mariakyrkan. Förra onsdagen spelade Mariakyrkans skicklige organist George. I går var det stämledaren på kontrabas i Helsingborgs Symfoniorkester, Mattias Hanskov Palm som tillsammans med Mariakyrkans andre organist, Nils Tykesson, spelade för oss. Det var två verkligt virtuosa musiker som spelade. Vi fick lyssna till verk av Bottesini, Koussevitzky och Bellini. Det blev en härlig upplevelse och applåderna efteråt ville aldrig ta slut.

                                       o-o-o-o-o-o-o-o                                                          

Så måste jag berätta att jag köpt en ny dator. Johan hjälper mig att installera den och jag måste förstås kolla om det går att skriva på min blogg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar