lördag 5 juli 2014

Vilken dag!


Det började med att jag  gjorde en pannkakstårta som vi skulle ha innan vi körde till Landskrona konsthall och den fina naivistutställningen. Det var en otroligt varm dag, så det var riktigt skönt att sitta i en luftkonditionerad bil!


Vi började med att titta på flera skulpturer i parken innan vi gick in i själva Naivistutställningen. Den är verkligen sevärd! Många härliga tavlor och skulpturer! Ellen kände förstås direkt igen PeO:s tavlor.


Medan vi väntade på själva invigningen tog vi en kaffe och glass inne på Citadellet.


En av invigningstalarna var Christer Fuglesang. Här berättar Ellen för Christer om rymdprojektet som de arbetat med i skolan med Christers böcker som utgångspunkt. Christer skrev hälsningar till Ellen i alla fyra böckerna som Ellen hade med sig. I morgon träffas vi igen på utfärden till Ven.


Vi som arbetat med projektet i den ideella gruppen uppmärksammades på ett mycket trevligt sätt. Här är det jag som får en ros.

När vi var nöjda vände vi kosan hemåt igen. Vid kajen låg Gladan och den var vi förstås tvungna att ta en närmare titt på.


Nöjesfältet gick ju inte att missa. Här åker Ellen i snurrstolen. Jag var alldeles för feg för att göra henne sällskap.

Sedan blev det bad. Jag hade inte varesig kamera eller telefon med mig, men liksom förra året så var det Ellen som tog med mig till säsongens första dopp. Det var faktiskt riktigt skönt.

Dagen är inte slut ännu. Efter hjortfärsbiffar med bladspenat plus ett par kapitel i en av Tsatsiki-böckerna åker till Krapperup på konserten med HSO. Som sagt, vilken dag! I morgon blir det Ven!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar