torsdag 14 februari 2013

En full vecka

Måndagen började med Advisory Board för Helsingborg Pianofestival 2013. Sedan var det dags att lyssna på Katti Hoflin, chefen för Dunkers Kulturhus, som var gäst på vårt Rotary-möte. Därifrån gick jag direkt till PeO:s ateljé för att planera vårt nästa möte med Landskrona kulturförvaltning inför den internationella naivistutställningen på Landskrona Konsthall 2014. Kvällen fylldes förstås med körmusik. Båda Maria-körerna repeterar ju på måndagskvällarna.

Tisdagen blev lite lugnare. Höjdpunkten var min sånglektion hos Catarina. Det gick kanonbra vilket höll i sig också på kvällen under repetitionen med Bel Canto-kören. På eftermiddagen fick jag besök av Christina N. Vi hade en hel del att resonera kring, fakta som skulle tas fram inför en viss medaljutdelning m.m. Vi sjöng och repeterade Bruckner också en stund.

Onsdagen inledde jag med ett besök hos optikern. Det visade sig att jag ser sämre på vänster än på höger öga. Nu har jag fått en remiss till lasarettet för att få reda på varför det är så. Troligen har jag grå starr på vänster öga som då kan opereras.

På eftermiddagen var det dags att ge sig iväg till Lund för att delta i två möten med Rotary-distriktet, dels med de assisterande guvernörerna och dels med alla som ingår i distriktsorganisationen. Kent tog det här fotot på några av oss.



I dag har jag varit hos min frisör som blev alldeles förskräckt när han fick se mig, men det slutade väl hyfsat tror jag. Därifrån gick jag direkt till Fredriksdal för ett möte med Museiföreningen. I kväll blir det besök på Konserthuset.

I morgon har jag sånglektion igen med Catarina. Vi hoppar över lovveckan så därför fick jag två lektioner den här veckan. Kanon!

2 kommentarer:

  1. Varför blev din frisör så förskräckt? Färgen eller klippningen?

    SvaraRadera
  2. Mest färgen som hade för mycket rött i sig vilket jag också tyckte egentligen. Men nu är det ganska bra igen tycker jag. Det blir kanske en bild så småningom.

    SvaraRadera