tisdag 5 juni 2012

Nya Kallis


I dag var det dags för invigning av nya Kallis. Så här ter det sig från min balkong, men nu var jag nyfiken på hur det ser ut inuti! Massor av helsingborgare, gamla kolleger och medarbetare hittade jag i publiken när Peter Danielsson, KS ordförande,  invigde. Tala kan han den mannen!


Enkelt, tillgängligt och stilrent. Det får bli godkänt. Det blir bilder även inomhus när jag kan plåta utan en massa människor i vägen.


Innan jag gick till Kallis var jag på Söder och inhandlade den här "Dramaten" -väskan. Himmel så lätt det nu är att promenera massor av kilometer med väskan full av inhandlade varor. Frestelsen att ta bussen hem - om det inte spöregnar - minskar väsentligt.







I går var det Föreningen Nordens tur att ha sammanträde. Vi bestämde programmet för hösten och det kommer en hel del trevliga samtal på Dunkers Kulturhus. Vad sägs om Lasse Åberg, Gunilla Pontén, Karin Mannheimer, Barbara Hendricks och i februari Göran Rosenberg. Vi kommer också att ha en buss upp till Bokmässan i Göteborg som vanligt. Bokens dag blir på Stadsteatern i Helsingborg den 25 nov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar