fredag 8 juni 2012

Campus Helsingborg


I morse vandrade jag iväg tidigt, nåja strax för kl. 8 , för att delta i ett samtal om kompetens och kompetensutveckling inom det kulturella och kreativa fältet. Tjusig rubrik! De planerar en ny masterutbildning i Culture & Creativity Management på Campus i Helsingborg. Jag lärde mig flera nya ord, inkubator och alumnverksamhet t.ex. Vi fick också en omfattande analys av vad begreppet innovation egentligen handlar om. Tjänsteperspektiv på kulturella och kreativa verksamheter var en annan rubrik som vi skulle jobba med. Det känns verkligen fantastiskt att få vara med och få ta del av vad som händer inom universitetsvärden nu för tiden - och - att de tror att man kan tillföra något! Jippie! (fast det ordet var inte med - det kunde jag innan....)

Jag glömde ta med paraplyet och blev genomblöt innan jag var hemma igen. Synd om alla studenter som kommer att bli genomsura i det här ösregnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar