lördag 15 oktober 2011

Sång - opera - sång. Musik för mig!


Fredagen och lördagen var jag på körläger. Vi var på Mor Cilla i Arild tillsammans med Oratoriekören. Det blev en riktig höjdare. Det gick så bra! Jag klarade av att sjunga också de höga tonerna - och dessutom hålla dem länge - i flera takter. Gissa om jag var lycklig! Detta tillsammans med både nya och gamla vänner, god mat och dryck, gjorde inte saken sämre. Vädret var dessutom strålande. Bilder kommer så småningom.

Lördagen avslutade jag på Röda Kvarn med direktsändning från Met. Vi såg Donizettis Anna Bolena med Anna Netrebko (bilden) i huvudrollen. Vilken röst och vilken inlevelse! Man tror inte det är möjligt att åstadkomma något som verkar så genuint och äkta. Det var nästan så man undrade om det inte fanns någon connection mellan de verkliga personerna och artisterna.

Söndagen då? Ja då är det dags för repetition med Chorus Amici inför konserten med anledning av Liszts 200-årsdag den 22 oktober. På måndag blir det Oratoriekören med Brahms och kanske lite Bach.

Musik? Ja i högsta grad. Musik för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar