söndag 18 september 2011

Fullt upp


Det här är ett av resultaten av att jag sorterat och försökt ordna alla mina foton. Ganska skapligt tycker jag. Grabben är ju fin - på alla sätt - inte så konstigt att jag är en stolt mamma!

Som rubriken antyder är det fullt upp. I går hade jag nöjet att först lyssna på Leif Mannerström, mästerkocken, som är djupt engagerad i hur man hanterar maten till de äldre. Konsertsalen på DKH var så gott som fullsatt. Ett samarrangemang mellan DKH och Föreningen Norden. Därefter var jag hembjuden till nuvarande kulturchefen och vi avslutade kvällen med att lyssna på Ensemble 1700 i Kammarmusikföreningens regi, också det på DKH förstås. Det blev verkligen en högtidsstund med Vivaldis musik och tidstrogna instrument som hanterades musikaliskt och med stor respekt för kompositören. Förra gången jag lyssnade på en grupp som hanterade instrument från barocktiden blev jag ganska upprörd över bristen på respekt för musiken, men det var förstås inte i Kammarmusikföreningens regi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar