lördag 18 juni 2011

Lördag


Vi är ett gäng i området som tagit på oss att hålla snyggt i rabatterna och runt om våra hus. Vilken tur vi hade med vädret i dag! Vi började kl 09.00 prick och vi var färdiga vid 11-tiden, precis när de första regndropparna började falla. Det är ett alldeles utmärkt sätt att lära känna grannarna, dvs de grannar som är med i "gänget". De andra kan man nog vara utan...kanske...jag har ju inte träffat dem så jag vet ju inte. Sandlådan är precis framför min ingång så det är ju trevligt att grabbarna gör det snyggt och fint där.

Nåväl, jag stod för kaffe och bullar i dag till trädgårdsgänget och vid tvåtiden fick jag kärt besök av mormor Karin och mina goa, goa barn och barnbarn. Det blev en verkligt härlig eftermiddag. Men så har jag ju också världens underbaraste familj!

1 kommentar:

  1. Låter jättetrevligt. Och visst har du en underbar familj, på den punkten är jag också lyckligt lottad.

    SvaraRadera