onsdag 4 maj 2011

Lite av varje



Jag kunde inte låta bli att ta den här bilden på solnedgången när jag körde hem i måndags kväll efter körövningen. Sedan tycker jag också att körsbärs/bigaråträdet gör sig ännu bättre så här.

Visst Gunilla kan du få krusbärschutney när du kommer! Jag har gjort rabarberchutney också så det är bara att välja.

Sedan sist har jag varit på flera konserter. I onsdags var det kammarmusikföreningen som bjöd på den lovande och charmige tenoren Joachim Bäckström och i torsdags var jag på konsert med HSO och lyssnade på den enbart 23-åriga violinsolisten Chloë Hanslip (brittiska) som spelade Alban Bergs violinkonsert "Till minnet av en ängel". Det är svårt att fatta att en så ung tjej kan vara en så driven violinist som hon är. Också orkestern uppskattade henne. I lördags var jag på Röda Kvarn igen för att lyssna på direktsänd opera från Met. Den här gången var ljudet bra och föreställningen, Trubaduren, formidabel. Jag var helt tagen efteråt! Det är otroligt så mycket upplevelser man kan ha i dag genom tillgången till en fantastisk teknik.

Att själv ha möjlighet att få sjunga är inte heller så dumt. Jag får sjunga i två körer och har dessutom en fantastisk sångpedagog som gör att jag känner mig lycklig varje gång jag har haft lektion, vilket jag har haft i dag.

I morgon kommer soffan, soffbordet och sänggaveln, som jag väntat på så länge. Nu återstår enbart hyllan till TV:n. På kvällen ska jag spela bridge med Britta. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar