fredag 9 juli 2010

Vilken vecka!




Den här veckan har verkligen bjudit på upplevelser!

I kväll bjöd John på middag – rödfisk- på ombyggda och fräscha Ruth på Skäret.

Dessförinnan hade vi besök av Britta som visade oss härliga bilder från sin resa med Hurtigrutten. Britta och jag hann också med att ta några simtag i det riktigt ljumma vattnet i Skälderviken.

I måndags var vi på Orust och stannade kvar på Grötån till tisdag.

I onsdags hade jag förmånen att få vara tillsammans med Ellen. Hon ville gärna till Biblioteket. Vi hann avverka ett femtontal böcker, samtliga lästa och diskuterade, innan det var dags för kladdkakan med vispgrädde. Utanför biblioteket finns en lekplats med olika klätterställningar. Naturligtvis måste dessa också testas. Jag har ännu inte upplevt en klätterställning som hon inte erövrar även med tofflor på fötterna. Kameran hade jag glömt men jag tog några fina bilder med telefonen. Naturligtvis har jag inte en aning om hur man för över de bilderna till datorn…

I går torsdag överraskade Maggan, min svägerska, och Pernilla oss på sin väg till Helsingborg och vidare österut. Prylarna vi hade glömt på Grötån hade de med sig. Snabb leverens må jag säga!

I morgon är det match om tredje pris och på söndag final i VM.

Som sagt, vilken vecka!

1 kommentar:

  1. Vad flitig du är på bloggen! Jag blir riktigt avundsjuk. Jag har tagit det ganska lugnt denna första vecka hemma på GC. Tog en kaffe med Gustavo en dag.

    SvaraRadera