tisdag 6 juli 2010

Livet pågår vid 70


Och inte bara livet! Festandet! I går bjöd sonen och syskonen med familjer oss på stort kalas på Slussens restaurang på Orust. Det var min upplevelsepresent. Det blev ett verkligt evenemang med underbar utsikt över fjärden, härlig supé och ett par timmars show med Tommy Körberg. Han ackompanjerades av två suveräna gitarrister och han var själv på ett strålande sånghumör. Att han var så bred i sin repertoar blev en överraskning för mig. Tolkningen av Frank Zappa var bäst.
Vädret var det heller inget fel på som ni kan se på fotot som John tog strax innan supén.

2 kommentarer:

  1. Så trevligt för dig med en upplevelsedag. Det är du väl värd. Och visst är skärgården underbar.
    Det var Norges kust också kan jag försäkra. Vackrast var nog resan med lilla båten från Gudvangen till Flåm på två smala armar av Sognefjord med bergen nästan hängande över oss. Och längst inne vid Flåm ligger en stor kryssare "Queen Viktoria" !! Att man bara kan manövrera den stora båten och sen vända och gå ut igen. Ty där tog fjorden slut. Ja en fin resa var det.
    Vi ses kanske - annars stor kram från Britta

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Visst ses vi! Jag hör av mig.

    SvaraRadera