måndag 20 augusti 2012

Pianofestivalens andra och tredje dag

Dominique Merlet visade sig vara en fantastiskt begåvad pianist. Under lördagseftermiddagen spelade han Chopin och Debussy så man njöt i fulla drag. Som väl var avslutade han den nästan två timmar långa konserten med ett extranummer. Det blev ett preludium av Rachmaninov.

Under söndagen visade han upp en annan otroligt begåvad sida. Han ledde våra unga musiker i Master Class under söndagsförmiddagen. Det var också en ren njutning!

Söndagskvällen bjöd på ett fantastiskt väder då  HD hade sin önskekonsert. Våra unga duktiga musiker bjöd på den utomhus - från terrassen på Dunkers Kulturhus. Jag kunde inte vara med eftersom jag var tillsammans med några av mina första elever som jag fick 1963 på Västra Ramlösa skola. Vi kom överens om att det var läge för ett 50-årsjubileum nästa år!

I dag har Vera Nosina, den ryska pedagogen haft Master Class och i kväll blir det Valentina Lisitsa. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar