torsdag 26 juli 2012

Bridge


I dag var det bridge med goda vännerna Margit, Thomas och Britta. Vi började hemma hos mig - dessvärre! I det vackra vädret var det nästan omöjligt att få en parkeringsplats nära mig. Helsingborgsfestivalen ställde förstås också till det. Hur som helst, efter lunch hemma hos mig tog vi oss till Britta för en rejäl omgång bridge.


Jag fick urusla kort till en början, men så småningom repade det sig och alla fick spela med alla. Trevligt! Britta bjöd på ljuvlig hemlagad hallonglass och kaffe och vi avslutade kvällen med Gazpacho! Så klart! Vad skulle kunnat ha passat bättre för oss "svensk-spanjorer" i den här värmen! Suveränt!

3 kommentarer:

  1. Tack Ingrid för en underbar dag.Jättegod torskrygg med läckra tillbehör Tiden gick allt för fort, som den gör när vi träffas. Härligt att se hur underbart du bor intill Öresund. Utsikten från din balkong var oslagbar. Att få spela bridge med dig och Britta gör guldkant på tillvaron
    Kram Margit Thomas

    SvaraRadera
  2. Tack Ingrid för den goda fisken. Kanske jag kan få receptet vid tillfälle. Tur att du fick kort så småningom!
    Kram Britta

    SvaraRadera
  3. Tack själva! Har man trevliga vänner så har man det bra - och det har jag verkligen! Kram på er alla tre!

    SvaraRadera