måndag 10 januari 2011

Vi ses snart igen!


De två sista dagarna bara flög iväg. På lördagsförmiddagen hälsade jag på Dagmar en stund och vid femtiden kom Åke och Gull-Britt för att hämta Inger och mig för en tur. Inger vågade sig ut i halkan trots att hon var relativt nyopererad. Vi satt trygga i baksätet när Åke rattade på de delvis hala vägarna.
På söndagen tog jag tåget till Åstorp där Pelle hämtade mig. Det var också ett kärt återseende. Vi hade så mycket att prata om, Christina, Pelle och jag att jag höll på att missa tåget tillbaka.
Kvällen avslutades självklart hemma hos familjen Rimmenstedt. Johan hade lagat skaldjursrisotto och torskkinder. Marie bjöd på ananaspaj med vaniljglass. Läckert? Det är bara förnamnet! Ellen ville spela luffarschack och höra sagor. Farmor var lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar