tisdag 1 juni 2010

1 juni


Trots att det växer och frodas i trädgården kan man undra vad det är för årstid. John tog det kloka beslutet att åka ner till Las Palmas en vecka. Det gjorde han rätt i! I fredags haglade det så kraftigt att det såg ut som ett rejält snöoväder hade drabbat oss. Väderrapporterna lovar fint väder till torsdag, men det återstår att se.

Under tiden som John varit borta har jag förstås jobbat i trädgården. Det verkar vara ett sisyfosarbete. Men jag har också roat mig med att vara med Ellen när hon simmat, spelat bridge hemma hos Britta, lyssnat på kammarkonsert i lilla salen på Konserthuset, lyssnat på GSE (studiegruppsutbytet) och representanter från Afrika på Rotary och dessutom blivit bjuden på en härlig middag på Mors dag av Johan tillsammans med hans härliga familj.

Även om det är i kyligaste laget går det med andra ord ingen nöd på mig.

1 kommentar:

  1. Så fint du har i din trädgård. Bra jobbat! Jag håller med dig om temperaturen - är det verkligen juni månad? Ibland känns det som mars/april. Men idag lovar SMHI att det ska bli varmare. Vi håller tummarna. Britta

    SvaraRadera